U sklopu programa “Rijeke psihologije” u riječkom hotelu Bonavia održano je zanimljivo predavanje namijenjeno pružateljima usluga u turizmu.

Tijana Debelić i Tina Đurišić nastojale su okupljenima u nešto više od sat vremena objasniti mogućnosti prisustva na internetu i važnost upravljanja vlastitom reputacijom. Većina ljudi internet danas uzima zdravo za gotovo, iako je on izazvao pravu malu revoluciju u ponašanju ljudi, prije svega njihovoj komunikaciji.

Forumi, portali, društvene mreže poput Facebooka, Twittera i Instagrama vratili su pojedinca u središte komunikacija. Čovjek više nije pasivan promatrač i primatelj informacija koje mu se serviraju, sada ih on može sam pružati i dijeliti. Svatko je od nas stisnuo “like” nekom proizvodu, firmi ili tekstu koji nam se svidio, proslijedili smo neku dobru fotku da je vide i naši prijatelji, spremni smo pohvaliti uslugu restorana ili hotela koji smo posjetili, ali isto tako i ostaviti neku kritiku na uslugu ukoliko nije sve baš štimalo.

Svi koji nas prate na nekoj društvenoj mreži mogu pratiti kako planiramo otići na neko putovanje, naše pripreme te napokon i naše doživljaje s lica mjesta ili nakon što se vratimo i podijelimo svoje impresije. Za sve one koji se bave turizmom to je odlično za osluškivanje tržišta i unapređenje svojih usluga, ali i izazov, jer moraju biti spremni na pozitivne, ali i negativne komentare. Tada je važno reagirati na odgovarajući način i tako graditi svoju online reputaciju. Nereagiranje ili lažna obećanja nešto su što svakako treba izbjegavati, jer vuče za sobom itekako opipljivu štetu.

Važnost pažljivog građenja vlastite reputacije vidljiva je i kroz povjerenje: ljudi su skloniji vjerovati svojim prijateljima ili poznanicima, pa čak i potpunim strancima koji ostavljaju komentare i recenzije, nego plaćenim oglasima. Stoga je svima koji se bave turizmom itekako važno da ti komentari i recenzije budu pozitivni.

 

rijeka-psihologije