Da se stvari u marketingu mijenjaju brzinom munje (čitaj onoliko brzo i često koliko Facebook nešto promijeni) svi već znamo. Na kraju svake godine struka se često bavi predviđanjima oko toga što nas čeka u idućoj godini i kako će se ti trendovi odraziti na oglašivače, medije, kampanje itd.

Za 2017. predviđeno je 7 trendova koji su uglavnom bili vezani uz tehnološki napredak, društvene mreže i kvalitetni sadržaj.

Pa da vidimo što nas je od svega toga dočekalo u prvoj polovici godine:

Interaktivni sadržaj

Imamo sadržaj koji možete čitati, gledati ili slušati, a onda postoji i onaj s kojim možete na neki način ući u interakciju. Naravno ovaj potonji je popularniji. I ne, ne govorimo o virtualnoj stvarnosti (to je kasnije 😉 ) već o sadržaju u kojem korisnik može participirati. Najbolji primjer su razne ankete, kvizovi (oni ozbiljni i oni manje ozbiljni), infografike i sl. koji su preplavili medije i društvene mreže kompanija.

Influenceri

Što je efikasnije od oglasa kojim prodajete proizvod? Osoba popularna na društvenim mrežama koja svojim vjernim pratiteljima, suptilno naravno, hvali vaš proizvod. Influenceri su svakim danom stvarno sve popularniji oblik marketinga iz jednostavnog razloga (koji postoji oduvijek) – svi mi volimo čuti preporuku od nekoga koga cijenimo. Svoje povjerenje u brand s kojim rade prenose na sve one koji ih prate.

Mobile Video

Ako ste bacili oko na Facebook nedavno sigurno ste primjetili da je većina sadržaja na FB-u  u video formatu. I većina ih se gleda na mobilnim uređajima. Naime, još je 2015. Glednje videa preko mobilnih uređaja raslo 6 puta brže nego na desktop računalima. I još uvijek raste. Živimo u mobilnom dobu i trebamo to prihvatiti i iskoristiti.

Livestreaming

Iako se tehnologija livestreaminga još usavršava ovaj oblik informiranja postao je izuzetno popularan. A kako i ne bi. Svojim korisnicima možete sadržaj prezentirati u real timeu i to kroz video format koji pomalo postaje napopularniji online format.

Chatbotovi

Kada pomislite na chatbotove (ako ste stariji od 30) onda obično pomislite na web stranice iz 90′ i one iritantne pop upove. No danas je chatbot tehnologija postala puno sofisticiranija. Jedan od najboljih primjera je Facebook koji velike količine sredstava ulaže u bot programe koji korisnicima pružaju info o novostima, presonalizirane odgovore i sl. ako ne znate razgovarate li s čovjekom ili botom onda su programeri napravili odličan posao.

Virtualna i proširena stvarnost

Prošle godine je svijet poharala Pokemon manija. Imali ste horde igrača koji su  svoje mobile uređaje nosali okolo kako bi lovili Pokemone. Najbolja stvar igre bila je proširena stvarnost u kojoj su igrači mogli Pokemone vijdet u svom stvarnom okruženju. Iako još relativno neiskorištena po pitanju marketinga ova će ideja vrlo vjerojatno brzo doći na mobilne uređaje. IKEA je kao inovator već uvela katalog s proširenom stvarnošću.

Sadržaj s ograničenim trajanjem

Zašto je Snapchat tako privlačan? Baš zato jer sadržaj na njemu nestaje. Iako možda nekima nema smisla, famozna Z generacija ovu je opciju objeručke prihvatila. Grupacija koja je najpoznatija po  tome što je sposobna koncentrirati se na jednu stvar maksimalno 8 sekundi više niti ne traži. Ako su vam oni target prilagodite im se upravo ovakvim sadržajem.