Članak je objavljen na web stranicama Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje. Prenosimo ga u cijelosti.

Zelena ideja je projekt HURA-e (Hrvatsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje) i partnera pokrenutim s ciljem pomaganja lokalnim ekološkim proizvođačima u njihovom nastupu na tržištu, kroz pružanje besplatnih usluga promocije od strane marketinških stručnjaka. Agencije okupljene oko HURA-e unutar ovog projekta demonstrirat će u kojoj mjeri marketinški stručnjaci mogu pomoći plasmanu eko proizvoda te razvoju ekološke proizvodnje s namjerom pozitivnog utjecaja na ukupnu gospodarsku situaciju u Hrvatskoj.

Proizvođači natječaju mogu pristupiti ispunjavanjem propisane forme koja se nalazi na web stranici projekta www.zelenaideja.hr. Nakon prijave, neovisni stručni žiri koji čine stručnjaci iz područja ekološke proizvodnje, marketinga ekoloških poljoprivrednih proizvoda i poduzetništva u području ekološke proizvodnje evaluirat će prijave utvrđujući njihovu ispravnost te odabrati one koje ulaze u uži krug natječaja, uzimajući u obzir ponajprije potencijal prijavljenog projekta.

U drugoj fazi projekta, marketinške agencije u sklopu HURA-e pružit će besplatnu uslugu (poput osmišljavanja ambalaže za proizvod ili izrade web stranice) odabranim projektima, uz potporu medijskih partnera. Realizirani projekti bit će predstavljeni na eventu/izložbi u Zagrebu sredinom travnja 2014. te u sklopu festivala Dani komunikacija i Weekend Media Festivala.

Interes agencija, kao i ekoloških proizvođača za Zelenu ideju je jako velik. Napravili smo malu anketu i porazgovarali s čelnicima nekoliko agencija koje su se među prvima prijavile za projekt.
Dunja Pavešić, direktorica agencije Libra iz Rijeke, o sudjelovanju u Zelenoj ideji

Smatrate li da je Zelena ideja dobra ideja?

Odlično je što je HURA pokrenula ovu inicijativu i prihvatila se njene realizacije. Vjerujem da osim poticanja na pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu HURA i njene članice mogu učiniti puno za eko proizvođače – jer znamo da marketing i komunikacija daju pun život proizvodu.

Zašto ste se odlučili priključiti ovoj HURA-inoj inicijativi?

Uključili smo se zbog dobre ideje i inicijative, zbog kolegijalnosti i svakako naše agencijske svjesti o tome kako su promjene u društvu i privredi nužne, a o njima se više govori nego što se konkretno radi. I svakako, treba sve definirati zadanim rokovima, jer i brzina je jako bitna.

Jeste li već imali prilike surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

Do sada nismo radili na nekom eko projektu, ali dugi niz godina radimo pro bono projekte značajne za društvo i zajednicu. U svakom slučaju veselimo se ovom poslu i pozivamo eko proizvođače da se prijave na natječaj, jer ovo je zaista dobra prilika za njih. Oblikovanje, vizualna i sva ostala komunkacija što popratno prodaje proizvod vrlo je važna. Tako da osim očuvanja okoliša i zdrave prehrane koja vodi prema kvalitentnijem načinu života, tu je i određeni turistički i izvozni potencijal. A za sve to treba marektinški know-how.

Vjerujete li da marketingom možemo pokrenuti pozitivne promjene u društvu/gospodarstvu?

Apsolutno vjerujem u to. Marketing počiva na good willu i kada ga usmjerite na prave stvari, u ovom slučaju na stvaranje novih vrijednosti vezanih za eko proizvodnju, što je svjetski hit i imperativ boljeg načina života, te sve to radite pod zajedničkim nazivnikom pozitivnih promjena u našem gospodarstvu može se postići puno. I dati dobar primjer za ostalo.