Već i golubovi na grani i vrapci u rukama znaju da su društveni mediji i društvene platforme “must” za svaku ozbiljnu marketinšku aktivnost. Zasipanje društvenih mreža oglasima i loše pripremljenim sponzoriranim sadržajima tragično je kontraproduktivno, no – ako se posao odradi kako treba – na financijski vrlo isplativ način može se graditi i promovirati svoj brand. Osim toga, prema nekim predviđanjima, korištenje društvenih medija imati će sve veću ulogu u pretraživanjima Interneta (da, da, Google opet tu ima svoje prste).

Danas se većina korisnika priklonila slijedećim “facama” među društvenim medijima:

–          Facebook – za najveći doseg

–          Twitter – za najbrži update

–          LinkedIn – za B2B komunikaciju i povezivanje

Osim ove velike trojke konstantno su prisutni YouTube kao najveća i daleko najpopularnija platforma za bilo koju vrstu video marketinga te – naravno –  Google+, još jedan neizbježan proizvod kojim Google svoje korisnike nagrađuje (da ne kažemo ucjenjuje)  boljim rangiranjem na tražilici.

Osim njih, na pametan način može se koristiti i pet brzorastućih platformi, od kojih ste dosada sigurno čuli za barem tri (sram vas bilo ako niste). Za sve njih vrijede univerzalna pravila za društvene mreže – bitno je da ste dosljedni, koordinirani s drugim društvenim medijima, da imate pravilan ritam objava i da računate na činjenicu da što je sadržaj kvalitetniji – bolje će proći kod ostalih korisnika.

 1. Pinterest

Platforma bazirana na fotografijama raste iz dana u dan i još nema znakova usporavanja.  Omogućava vrlo brzo viralno širenje sadržaja jer opcija “re-pinninga” (ekvivalent Facebookovog sharea)  potencira brzu komunikaciju od korisnika do korisnika. Pinterest je savršen medij za promociju destinacija, turizama, mode, hrane i svega ostalog što se može predstaviti  dobrom fotografijom. Možete kreirati “boardove” (oglasne ploče) vezane za kategorije proizvoda i promovirati se na kreativne načine, primjerice putem infografika.

2. Instagram

Instagram se već dokazao kao izvrsna platforma za promociju, s oko 200 milijuna aktivnih korisnika i prosječno 60 milijuna podijeljenih fotografija dnevno. Kao i  Pinterest, baziran na fotografijama, ali traži osobniji pristup. Dok na Pinterestu mirne duše možete krcati fotke proizvoda, na Instagramu ćete morati pokazati “intimniju” stranu. Fotke zaposlenika, neformalnih druženja, ureda, uredskih proslava, zadovoljnih mušterija, evenata koje organizirate ili posjećujete… Koristite hashtagove gdje je to potrebno (nastojite ne pretjerivati) i obavezno se uključite u interakciju s ostalim korisnicima kroz komentiranje i odgovaranje na komentare.

3. Tumblr

S preko 130 milijuna blogova, Tumblr je nuklearna elektrana blog zajednice no još uvijek nije marketinški iskorištena.  Ako se odlučite na Tumblr, o njemu morate razmišljati kao o dodatnom mjestu za publiciranje i distribuciju vašeg sadržaja. Kako se korisnici mogu lako povezati s vašim blogom jednostavnije je stvoriti  graditi dugoročnije odnose.  Korisnici na Tumblr-u preferiraju fotografije i video sadržaj ispred tekstova, no najbolje je koristiti sve opcije kako bi se privukla najveća moguća publika.

4. Sulia

Sulia je relativno nova platforma bazirana na sadržaju, još nepoznata u našim krajevima, no probija se prilično brzo na svjetsku scenu. Pokušava segmentirati i filtrirati rijeku sadržaja s kojom se korisnici društvenih mreža suočavaju dok Twitter i Facebook krcaju naše feedove s nepotrebnim, beskorisnim i nezanimljivim – nerelevantnim sadržajem. “Twitter lists” pokušavaju riješiti ovaj problem dopuštajući korisnicima da biraju koga prate, no Sulia je to digla na puno višu razinu.  Dakle, sadržaj koji ćete kreirati vjerojatno će dospjeti do manjeg broja ljudi, ali do onih koji su puno više zainteresirani za ono što nudite. Znači, bit Sulia-e nije u kvantiteti već u kvaliteti, a to je ono čemu svi težimo.

5. Snapchat

Snapchat je počeo s radom još 2011., no kako se koristi uglavnom za osobnu komunikaciju, izbjegavao je pohode marketingaša  i oglašivača. No, brojke nisu zanemarive. Dnevno se pošalje  gotovo 400 milijuna “snapova” – slika i videa koji imaju zanimljivu karakteristiku – imaju opciju “samouništenja”, tj. vremenski ograničenog prikazivanja prije brisanja. Korisnik sam može definirati koliko dugo želi da snap bude dostupan – od jedne do deset sekundi! To znači da će vaša publika imati vrlo ograničeno vrijeme za percpeciju poruke, ali biti će izuzetno koncentrirani na ono što im kažete, sve dok su poruke koncizne i kratke.  Dosta je vremena potrebno da bi upoznali svoje potencijalne korisnike i potrebno je puno vremena i truda da bi kreirali zanimljivu  poruku od 10 sekundi, no s obzirom na trenutne karakteristike i rast dobro je Snapchat imati u vidu za budućnost.